האופן שבו אנו מנהלים את חיינו, משפיע ישירות, לטוב ולרע, הן על תחושותינו האישיות והן על המראה שלנו מסתבר. התזונה שלנו, כמות המים שאנו שותים בכל יום ואפילו רמות הלחץ והחרדה שלנו יכולים לבוא לידי ביטוי בעור הפנים שלנו, להפוך אותו למתוח, זוהר וחלק יותר, או מנגד – למקומט, יבש וגם מלא בפצעונים. לחץ ידוע כבר לא מעט שנים ככזה המשפיע על עור הפנים באופן ישיר ואפילו יכול לגרום לאקנה ולבעיות עור נוספות. טיפולי פנים רבים כיום יכולים לעזור להתמודד עם תופעות אלו, אך חשוב מאד, במקביל, להקפיד על אורח חיים נכון ולהימנע, עד כמה שניתן, מלחץ מיותר.

גוף ונפש אחד הם

 

ידוע לכל כי גוף ונפש אחד הם. המצבים הרגשיים שלנו יכולים להשפיע ישירות על תפקודו הפיזיולוגי של גופנו, וגם להיפך. כאשר בריאותנו איננה במטיבה, אנו עשויים לחוש תחושת עצבות ולעיתים גם דיכאון. לחץ, על פי לא מעט מחקרים ובחינתם של הסובלים ממנו באופן תכוף, יכול לגרום להופעת פצעונים על הפנים, לקמטוטים בגילאים מוקדמים, לעור מחוספס ויבש יותר וגם לבעיות שונות, כמו אקנה ופזוריאזיס. התופעה הזו מכונה Psychodermatology והיא נחקרת לא מעט בכל העולם. בין אם זה טיפול באקנה, לסובלים ממנה מגיל צעיר או במפתיע, בגיל מבוגר יותר, ובין אם זה טיפול פנים לעור יבש במיוחד, חשוב להבין תחילה את הסיבות האמיתיות לכך ולהתמודד איתן בהתאם.

להימנע מלחץ

 

הימנעות מלחץ היא המלצה שלא פשוט ליישם. אנו חשופים ביום יום ללחצים רבים וכמעט בכל כיוון, בין אם בחיינו האישיים ובין אם במהלך העבודה. אולם, גם כאשר הלחץ כבר כאן, ישנן דרכים רבות להירגע ולהפחית את עוצמנו. ולו כדי שנרגיש טוב יותר ועור פנינו ייראה מצוין. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות הרפיה. אפשר להירגע בכמה דרכים: מקלחת טובה עם סבונים ריחניים, אמבטיה לאור נירות כשברקע מוסיקה מרגיעה, דמיון מודרך, יוגה וכמובן מדיטציה הן דרכים מצוינות הידועות כמפחיתות לחצים וחרדות. מומלץ מאד לשלב אותן ביום יום, וגם כאשר כמעט ולא חשופים ללחצים שונים.

תזונה נכונה היא דרך נוספת להפחית את הלחץ ובמקביל גם דרך טובה לספק לגוף שלנו, ואפילו לעור הפנים, את כל הרכיבים שהוא זקוק להם. מסתבר שתזונה יכולה להשפיע באופן ישיר על רמות הסטרס בגוף. למשל, צריכת כמות מוגברת של קפאין בכל יום יכולה לגרום לעלייה במפלס החרדה. צריכת כמות גבוהה של מזונות עתירי שומן יכולה גם היא לגרום למתח. ולכן, מומלץ מאד לשלב בתפריט היומי מזונות הידועים כעשירים בחומצה פולית, כמו אספרגוס, העוזרת בשמירה על הרוגע. גם סלמון, העשיר באומגה 3 וגם אגוזים ותה קמומיל יכולים לעזור אף הם.  

טיפולי עור מתאימים

 

כאשר מופיעות בעיות עור, וגם לאחר שאומץ אורח חיים נכון ובריא יותר וגם כזה העוזר להתמודד עם לחצים לא נעימים, ישנה חשיבות רבה מאד בבחירתם של טיפולי פנים מתאימים. העור שלנו, כאמור, מגיב במהירות ללחץ, וככל שדואגים לטפל בו מוקדם יותר ונכון יותר, כך ניתן למנוע נזקים חמורים יותר, שעשויים לצוץ בהמשך. אפשר למשל למצוא תכשירים העוזרים להתמודד עם עור יבש או עור מקומט. תכשירים אלה מכילים לחות רבה מאד וחלקם אף מעודדים את ייצור הקולגן, התורם למיצוק העור. טיפול באקנה אצל קוסמטיקאית מומחית יכול גם הוא למנוע נזקים חמורים בהמשך ולהחזיר לעור את מראהו החלק, אותו מראה שבו כולנו חושקים.